Tartalomjegyzék
A Micro-Code céljául tűzte ki, hogy átfogó megoldást kínáljon a járművédelemre, lopásgátlásra. Egy olyan rendszert dolgoztunk ki, mely több szinten képes megakadályozni a lopást. Világszerte tanulmányoztuk napjaink biztonságtechnológiáit, hogy átfogó képet kapjunk a lehetőségekről, és logikusan felépített szinteket tudjunk létrehozni. Így alakult ki a járművédelem négy szintje.
A járművédelem első szintje: JELÖLÉS
A járművédelem első szintje, – a biztonságtechnikai jelölés. A Micro-Code vállalat ezen a szinten kínál védelmi termékeket. A jelölő technológiák legfontosabb szerepe a lopás megelőzésben van. Még mielőtt bármilyen sérülés is keletkezne a járművön a feltörés végett, a jelölő technológia képes a tolvajt jobb belátásra bírni.
A jelölő technológia védelmi értéke abban rejlik, hogy a tolvaj nem akar olyan járművet ellopni, mely később beazonosítható, visszakövethető. Például az ellopott autók 70%-ka alkatrészekre van szétszedve, és úgy van értékesítve. A bontók, roncstelepek, és alkatrész értékesítők, – óvakodnak az olyan áru átvételétől, mely jelölő technológiával van ellátva.
A tolvajok ismerik a jelölő technológiákat, és ellenőrzik a vagyontárgyakat, – hogy van-e rajtuk figyelmeztető matrica a jelölésről. Amennyiben egy tolvaj mégis úgy dönt, hogy ellopja a megjelölt vagyontárgyat, később az alkatrészértékesítők, vagy eredetiségvizsgálók UV lámpával felfedezhetik, hogy olyan vagyontárgyat vettek át, mely jelölve van.
A jelölő technológiákat szinte lehetetlen teljesen eltávolítani. Két okból. Az egyik ok, hogy a mikropontokat a nagy mennyiség véget nagyon nehéz eltávolítani. Ha egy is megmarad, akkor lehetséges a törvényszéki tulajdonjog igazolás. A másik ok, hogy a jelölt helyek szabad szemmel alig láthatóak, de lekaparva, lecsiszolva, – látható sérülést hagynak maguk után. Az új tulajdonosnak szemet szúrhatnak a lecsiszolt lakk, festék területek, – a felkínált vagyontárgy veszít az értékéből, és gyanút kelt, hogy lopott áruról van szó.
A jelölő technológiák valóban nagyon hasznosak, – egy tolvaj kétszer is meggondolja, hogy eltulajdonítson-e egy megjelölt járművet. Ha két ugyanolyan jármű parkol egymás mellett, akkor biztosan azon jármű lesz a célpont, mely nem rendelkezik védelmi jelölő technológiával. Valamint, a vagyonvédelem első szintje képes arra, hogy elkerüljük a lopási próbálkozás bármilyen fizikai sérülését, – például ablakbetörést, zárfeltörést.
A járművédelem második szintje: FIZIKAI VÉDELEM
A járművédelem második szintje, – a fizikai védelem. Az illusztrált képen egy autó kormányzár van bemutatva, – de járműtől függetlenül mindenhol jelen vannak a fizikai zárak, speciális megoldások. Autók esetében minden olyan vagyonvédelmi rendszer, mely arra hivatott, – hogy megakadályozza, – vagy minél jobban késleltesse a lopási szándékot. Speciális ajtó, és csomagtartó zárak. Kormányzárak, sebességváltózárak, kerékzárak. Ide tartoznak az indítást gátló Immobilizer megoldások, a különböző elektrotechnikai megoldások. Ide tartoznak a különféle riasztóberendezések. Minden olyan eszköz, mely a lopás szituációjában, – helyben képes megakadályozni, késleltetni a lopás folyamatát, – valamint felhívni a figyelmet, hogy épp lopás történik a helyszínen.
A járművédelemvédelem harmadik szintje: GPS NYOMKÖVETÉS
A járművédelemvédelem harmadik szintje, – a nyomkövetés. Ha a tolvajt nem bírta jobb belátásra a jelölő technológia, és sikerült feltörnie a fizikai szinteket, – akkor a következő esélyünk, hogy a nyomkövetőnek köszönhetően vissza tudjuk szerezni az ellopott vagyontárgyat.
Sokféle nyomkövető létezik, melyek alkalmasak éppúgy autóra, mint kerékpárra, vagy akár egy telefonra is. Az autóknál két nagy csoportra osztályozhatjuk az eszközöket, – olyanokra melyek nem rendelkeznek saját energiaforrással, és olyanokra melyek rendelkeznek. Leggyakrabban az autó motorterében, az akkumulátorhoz van csatlakoztatva a GPS nyomkövető, vagy az OBD csatlakoztatóba van telepítve. Vannak olyan nyomkövetők is melyek nem rendelkeznek saját energiaforrással, és az autó belső terében vannak elhelyezve. Ezek vagy USB töltőnek álcázott nyomkövetők, melyek a szivargyújtótól kaják az energiát, vagy a visszapillantótükör kamerájába vannak beszerelve.
Azon nyomkövetők melyek saját energiaforrással rendelkeznek, a kapacitás szerint tovább osztályozhatók. Vannak melyek egy feltöltéssel 20 napig élnek, vannak melyek 90 napig, – és vannak, melyek több évig. Amelyek több évig is kibírják, azok csak heti egyszer kapcsolnak be, és adnak le jelet.
Értelemszerűen azon nyomkövetők melyek saját energiaforrással rendelkeznek, széles skálán hasznosíthatóak az autókon kívül is. Akár kerékpárra felszerelve, akár elektromos rollerre.
A járművédelem negyedik szintje: KÖZÖSSÉGI ÖSSZEFOGÁS
A járművédelem negyedik szintje, – a közösségi összefogás. Nagyot változott a világunk az utolsó évtizedekben, – ma már sokkal könnyebb összefogni, akár valamit együtt keresni, megtalálni. Nagyon sok jó szándékú ember van, akik képesek átérezni mások fájdalmát nehéz élethelyzetekben. Az egyik legnagyobb emberi sokk, amikor ellopják az autónkat, vagy motorkerékpárunkat.
Ha a járművédelem négy szintje közül elbukott az első három szint, akkor még van esély a vagyontárgy visszaszerzésére a negyedik védelmi szint segítségével.
Egyre több olyan facebook csoport van, ahova fel lehet rakni a frissen ellopott járműveket, – és követni lehet a fejleményeket. Ezen felül világszerte egyre több olyan weboldal is megjelenik, ahol széleskörű tájékoztatást kaphatunk az aktuális lopási módszerekről, megelőzési technológiákról. Az ilyen weboldalaknak köszönhetően, és a közösségi médiának köszönhetően, – jóval nagyobb esélyünk van közösen visszaszerezni az ellopott vagyontárgyunkat, minthogy ha egyedül lennénk.
Ide tartozik az eredetiségvizsgálat is, – az érett lelkű embereknek fontosabb, hogy a járművek visszajussanak a károsultakhoz, minthogy pár forinttal olcsóbban jussanak az értéktárgyakhoz. A közösségi összefogásnak, együttműködésnek köszönhetően a tolvajok jóval nehezebb helyzetbe kerülnek, így egyre kevésbé lesz vonzó a lopási lehetőség.